Çarşamba, Eylül 23

Başarılı Kriz Yönetimi Nasıl yapılır? Pepsi

pepsi kriz yönetimi
Pepsi şırınga krizi

PEPSİ ŞIRINGA KRİZİ 

Krize neden olan olay:10 haziran 1993.Seattle tv´si diet pepsi içinde şırınga bulunduğu haberini verdi.Ardından Seattle´da ikinci bir şikayet geldi.FDA tüketicilere diet pepsilerini bir bardağa koyarak içmelerini öneren bir uyarı yayınladı.Bir gün içinde Amerika´nın her yerinden aynı haberler gelmeye başladı. Firma reaksiyonu:Pepsi hemen harekete geçti.Üretimde öyle bir şeyin olabilme olasılığının olmadığını gören Pepsi,bunun karalama oyunu olduğunu anladı.Hemen kriz yönetimi takımını harekete geçirdi.Açık ve şeffaf iletişim kullandı; fabrikada yerinde mülakatlar verdi,kutulamanın nasıl yapıldığını gösteren dört video çekti,dağıttı ve 500 milyon kişi bunu izledi;basın bildirileri,çalışanlara bilgi veren bültenler,ticari mektuplar,fotoğraflar,grafikler ve mülakatlar kullandı.Tv haberleri kullanılarak en geniş kitleye ulaşma sağlandı.6 medya ilişkiler menajeri,24 tüketici uzmanı ve 40 gönüllü ile on binlerce telefona cevap verdi.

KRİZ YÖNETİMİ SONUÇ VERDİ

Pepsi bütün kampanyasını imalat ve paketlemede böyle bir şeyin asla olasılıklı olmadığını gösterme amacı üzerine kurdu.FDA personeli ise şırınga iddiaları üzerine gitti ve nedenlerini bulmaya çalıştı.FDA de bunun karalama oyunu olduğunu açıkladı.
Araştırmada halkın %94´nün Pepsinin sorumlu davrandığına inandığı bulundu.Medya dost olarak tutuldu ve davrandı.Pepsi’ye bu kriz yönetimi 500 bin dolara mal oldu; satışlarda 25 milyon dolar kaybetti. Mevsim sonunda 3 aylık satışları 5 yıldaki satışlarda varılamayan seviyeye çıktı.
Pepsi başarılı bir kriz yönetimi uygulamış,medyayı etkin olarak kullanmış da kriz çalışması boyunca oluşan zararın telafisine gitmemiştir.Ayrıca dönemin ünlü ve güvenilir kimselerini de reklam öğesi olarak kullanmamıştır.Bu yönlerden kriz çalışmasının eksiklikleri vardır.
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum:

Yorum Gönder